Free search. Try it..

Hantar ke RSS Directories

Menghantar RSS blog ke RSS directories berkesan untuk mendapatkan trafik. Ada 2 cara untuk menghantar. Pertama secara manual dan kedua secara automatik iaitu menggunakan software. Ada yang percuma dan ada yang berbayar. Perkhidmatan percuma terhad kepada beberapa belas atau puluh RSS directories sahaja berbanding dengan yang berbayar yang mampu menghantar kepada beratus atau beribu RSS directories. Untuk tutorial ini saya cuma criter pasal yang free.

Kelebihan menghantar ke RSS directories selain dapat menjana trafik, ia dapat mendapatkan backlink dengan RSS directories itu sendiri. Search engine menyukai kandungan blog yang sentiasa diupdate dan mempunyai RSS. RSS ialah singkatan bagi 'Rich Site Summary'. Biasanya blog yang mempunyai RSS ataupun Feed kerana kandungannya sentiasa update berbanding laman web yang bersifat statik. Tips bagi yang menggunakan blogspot/blogger, RSS boleh digunakan sebagai 'Sitemap' jika kita menggunakan Google Webmaster Tool.

Pernah tengok icon di atas? Itu adalah simbol rasmi RSS. RSS juga digunakan untuk pembaca melanggan/subscripe blog kita. Mereka akan mengetahui update terkini melalui email, RSS reader atau medium lain tanpa perlu masuk ke blog kita.

Sebagai contoh untuk blog tutorial kita 'coach-samantha-sunglasses.blogspot.com', Feed nya adalah :

http://coach-samantha-sunglasses.blogspot.com/feeds/posts/default?alt=rss (untuk RSS Feed)
atau

http://coach-samantha-sunglasses.blogspot.com/feeds/posts/default (untuk ATOM Feed)

Ok, kita terus ke tutorial. Iaitu menghantar blog ke RSS Directories secara manual. Berikut adalah senarai RSS directory yang kita boleh hantar :
Untuk cara automatik dan menjimatkan masa, anda boleh download software dibawah ini :

Tidak perlulah saya tunjukkan bagaimana caranya kerana ianya amat mudah dilakukan. Ingat, jangan hantar 1 RSS blog anda berkali-kali kerana mereka akan menganggap anda spam. Sekarang apa nak tunggu lagi. Just do it...

Update earning untuk bulan November 2008...
Mungkin anda boleh mengatasi apa yang saya perolehi melalui Adsense setakat ini. Semua ini rezeki dari Allah SWT. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu???

Tiada ulasan:

Read me first

Sila baca posting paling belakang dahulu untuk pemahaman yang jelas.

Post views hit counter