Free search. Try it..

Komen di DIGG dengan niche bersesuaian

Pada topik kali ni saya nak story 1 kaedah di mana kita menumpang PR di DIGG.com dan cuba menarik visitor dengan memberikan komen pada blog yang mempunyai niche yang sama atau hampir sama dengan blog kita.
Jika saya taip niche 'coach samantha sunglasses', ia akan menghasilkan carian yang sedikit. Jadi saya taipkan perkataan 'sunglasses' untuk mendapatkan lebih banyak blog yang sama dengan saya. Kemudian tekan enter atau klik pada gambar kanta.
Akan terpampang hasil keputusan yang related dengan keyword kita. Jadi kita boleh pilih mana-mana topik yang kita rasakan sesuai untuk kita komen dan jangan lupa tuliskan url blog kita di sana (lihat gambar di bawah).
Selepas komen, masukkan captcha image dan klik 'save comment'.
Gambar di atas menunjukkan proses komen yang telah berjaya. Kita mempunyai masa 5 minit untuk edit komen tersebut. Jika anda berpuas hati, abaikan sahaja masa 5 minit tersebut. Cuba lihat PR page yang saya komen itu. Ia mempunyai PR1 dan sekurang-kurangnya saya sudah tahu yang saya baru sahaja menyelitkan url blog saya pada page yang mempunyai PR1 selain laman utama DIGG yang PR8.

Ulangi proses memberi komen pada topik-topik related yang lain yang sama dengan keyword blog anda. Sambil-sambil tu lihat juga berapa nilai PR page-page tersebut. Jika anda banyak memberikan komen pada ruangan ber'PR' tinggi, blog anda akan lebih cepat di singgah oleh Googlebot dan nilai PR blog anda juga akan meningkat.

Untuk menjimatkan masa, anda boleh copy komen anda tu dan paste balik pada komen yang baru. Saya telah menghantar 6 komen dalam DIGG yang related dengan blog saya. Anda juga boleh hantar lebih dari itu. Cuma anda tanamkan dalam fikiran tujuan melakukan proses ni semata-mata untuk mendapatkan backlink dan sebagai bonus, blog anda bakal mendapat pelawat yang inginkan maklumat tentang keyword anda tersebut kerana anda menberikan komen pada tempat dan niche yang betul semasa memberi komen.

Tiada ulasan:

Read me first

Sila baca posting paling belakang dahulu untuk pemahaman yang jelas.

Post views hit counter