Free search. Try it..

Template baru wajah baru

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Bagaimana dengan template baru blog ni? OK ke KO? Agak lama gak saya memilih, sehinggalah hati saya terpaut pada template yang saya guna ni. Saya masih mengekalkan konsep biru putih pasal sejuk mata memandang serta mampu mencetuskan suasana tenang ketika membaca.
Untuk mengenang kembali ruper blog lama, saya tampalkan kat bawah ni sebagai kenang-kenangan...
Saya ambil template percuma ini di Ourblogtemplates.com. Kat sana ada pelbagai template untuk Blogger yang cun-cun dan sempoi. Asyik pakai baju yang sama tentu bosankan? Sesekali kita tukar baju, baru semangat sikit nak 'memblog'. Anda juga boleh tukar template blogger anda, tapi kena berhati-hati sebelum klik kat butang 'Save template'. Pastikan anda save template lama dulu dalam pc. Kebiasaannya beberapa part akan hilang seperti ruang HTML, Adsense, META Tag dan gadget-gadget yang telah kita pasang sebelum ni. So, kita terpaksa buat balik selepas kita pasang template baru tu. Mungkin akan ambil masa sikit, bergantung berapa banyak 'mender' yang telah kita masukkan sebelum ni. Mungkin saya akan ceritakan bab tersebut dalam posting yang akan datang.

Baru sebentar tadi saya lihat penderitaan rakyat Palestin di kaca televisyen. Tersentuh perasaan saya bila melihat kanak-kanak yang belum mengerti apa-apa terbunuh dan cedera. Apalah dosa mereka sehingga kediaman mereka dibom bertalu-talu. Bersyukurlah kerana kita dilahirkan di Malaysia, negara yang aman aman ker? dan makmur. Tiada peperangan perang kempen pilihanraya untuk rebut kuasa adalah. Nasib kita jauh lebih baik dari mereka di sana.

Kekejaman yang telah dilakukan terhadap penduduk Semenanjung Gaza tidak dapat diterima dan langsung tiada perikemanusiaan. Saya menyahut kempen memboikot produk negara yang menyokong Israel. Saya tidak lagi ke Tesco, makan kat MdD serta Maggi serta minum Coke. Tetapi produk-produk yang berguna dan memberi keuntungan, saya akan tetap guna seperti Blogger.com, U Tube dan Adsense Bilalah ada syarikat Malaysia yang boleh tandingi G00gl3?? . Memang ada orang-orang kita bekerja dan terlibat dalam perniagaan produk-produk dari negara yang pro Israel. Kita cuma mengurangkan keuntungan mereka tetapi jangan sampai membuatkan orang-orang kita yang terbabit hilang pekerjaan. Sekurang-kurangnya dana yang disalur kepada pihak Yahudi akan berkurangan dan keupayaan mereka juga akan kurang... Saya doa semoga saudara-saudara kita yang di luar sana bebas dari ditindas dan disembelih sewenang-wenangnya seperti seekor ayam yang tidak berdaya. List produk-produk yang lain ada di laman web ni.

Ok, semoga anda semua sentiasa ceria dalam meniti kehidupan yang semakin mencabar ini. Universiti yang terbaik ialah kehidupan. Biasanya kalau saya dilanda masalah, saya andaikan ianya sebagai 1 assignment yang perlu dibereskan. Heheee... teringat pakcik zaman belajo dolu2. Selalu melantak Maggi dikala sengkek. Tapi sekarang say no to Maggi. Kalau kita terlalu fokus kepada masalah, memang sukar mencari jalan keluar. Apa yang penting ialah fokus kepada penyelesaian. Insyaallah, kita akan diberikan ilham dan kekuatan untuk menghadapinya sehingga berjaya. Macam bagus2 jer :)

Terasa macam nak berpantun pulak. Ok, saya jual kepada anda. Jangan lupa beli dan balas tau...

Assalamualaikum kepada ustazah,
Good morning kepada teacher.
Kalau ada silap dan salah,
Jangan disimpan lupakan saja...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Naz dengan perubahan baru ni, dah lama aku tak melepak sini maklumlah kerja makan gaji, awal tahun ni sibuk sikitlah...

Apa khabar kengkawan kat forum kita.

Ayid

Naz berkata...

Biasalah tu...kerja x mkn gaji ni pun sibuk juger...hehehe... kat forum, aku lama gak x jengok. ntah apa dah jadi kat sana.jap lg aku g jengok jap.

Read me first

Sila baca posting paling belakang dahulu untuk pemahaman yang jelas.

Post views hit counter